![](http://picsrv.fora.pl/Morpheus/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Morpheus/images/gray/hdr_left_post.gif) | Honda CBR 600F | ![](http://picsrv.fora.pl/Morpheus/images/gray/hdr_right_blue.gif) |
Dzejnes
Dołączył: 08 Cze 2005 |
Posty: 12 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
Skąd: Łódź |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Morpheus/images/spacer.gif) |
Wysłany: Śro 22:17, 08 Cze 2005 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Morpheus/images/posttop_left.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Morpheus/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Morpheus/images/spacer.gif) |
Honda CBR 600F
2005.05.25 Przemek Niedziński
Chyba każdy, kto interesuje się motocyklami sportowymi, doskonale zna produkty Hondy oznaczone symbolem CBR.
Fireblade to szczytowe osiągnięcie producenta spod znaku wielkiego skrzydła w dziedzinie dużych sportów. CBR 600F jest mniejszym bratem tego modelu. Wiele osób, decydując się na zakup pierwszego, bądź drugiego motocykla w swojej karierze motocyklowej, wybiera właśnie CBR 600.
Za co motocykl ten jest uwielbiany przez rzesze motocyklistów na całym świecie? Czemu stał się synonimem niezawodności? Prześledźmy historię i ewolucję Hondy CBR 600F.
Po pięciu latach produkcji modelu 600, Honda wypuściła CBR w całkiem nowej formie.
Masa zmalała, moc wzrosła. Średnica cylindra wzrosła z 63 do 65 mm, skok tłoka zmalał z 48 do 45,2 mm. Wzrosły obroty mocy maksymalnej – użytkownik miał do dyspozycji 100 KM przy 12000 obrotów na minutę.
Wał korbowy został odchudzony, zastosowano lżejsze korbowody. Cylindry i skrzynia korbowa stanowią nierozłączną całość, a ścianki cylindrów zbliżono do siebie.
Serwisanci mogli w końcu odetchnąć z ulgą – łańcuszek rozrządu przeniesiony został ze środka wału korbowego na prawą stronę. Dzięki temu jego wymiana ograniczona została do zdjęcia dekla zaworowego a nie odkręcania silnika i żmudnego dłubania przy nim.
Trochę skomplikowano jednak regulację zaworów. Do tej pory ustawiano je za pomocą zwykłych śrub. Teraz jednak zastosowano podkładki miedzy trzonkami zaworów, a szklanką popychacza.
Tak samo jak w poprzednim modelu, PC 25 wyposażona została w stalową ramę wykonaną z profili. Do ramy podwieszony został silnik pełniący zarazem funkcję usztywniającą całej konstrukcji. Według mnie konstrukcja ramy posiada bardzo istotny defekt – tylny stelaż jest przyspawany na stałe. W przypadku naprawy powypadkowej element ten trzeba wyciąć i przyspawać, a nie odkręcić – tak jak w przypadku większego brata (CBR 900RR).
Model F2 jest o wiele ładniejszy od poprzedniczki. Zgrabne owiewki o bardziej opływowym kształcie sprawiają odczucie „lekkości” motocykla. Nowe zegary z centralnie umieszczonym są bardzo czytelne i estetyczne.
CBR 600F jest niezwykle łagodna i przyjazna dla właściciela. W czasie jazdy nie ma mowy o żadnych niespodziankach. Do około 9000-10000 obrotów, silnik łagodnie mruczy, a motocykl jeździ bardzo „turystycznie”. Od około 10000rpm Honda zachowuje się jak na przecinaka przystało – ostro wyrywa do przodu. W całym zakresie obrotów silnik ciągnie równo i bez żadnego zająknięcia. Wzrost mocy jest wprost proporcjonalny do ruchu manetki gazu. Czyli „ile odkręcisz – tyle dostajesz”. Niektórzy pewnie stwierdzą, że takie zachowanie to niezła nuda, ale czy każdy motocykl musi od razu podnosić przednie koło na każdym biegu ?![](http://www.scigacz.pl/gallery/test_motocykli/cbr600F_06med.jpg)
Podsumowanie
Honda CBR 600F olbrzymią popularność na rynku motocykli używanych zawdzięcza przede wszystkim świetnym osiągom, niskiej masie, niezawodności, poręczności i łatwości prowadzenia. Przebiegi rzędu 100000 km na odpowiednio serwisowanej i zadbanej CBR to normalna sprawa.
Wiele osób, zaczynających swoją przygodę z szybkimi maszynami sportowymi wybiera właśnie CBR 600F. Kupiona jako „pierwszy szybki motocykl” często pozostaje w rękach swoich właścicieli przez dwa, a nawet więcej sezonów. 100 KM w tak lekkiej konstrukcji w zupełności wystarczy, a prędkości osiągane przez sześćsetkę na polskich drogach są więcej niż zadowalające.
Setki kobiet, szukających mocnych wrażeń w jeździ na motocyklu, kupuje właśnie ten model. Poręczność, łatwe manewrowanie w mieście, na parkingu oraz dosyć nisko (jak na supersporta przystało) siodło przemawia na korzyść CBR.
Jeśli ktoś szuka motocykla ze świetnymi osiągami, przyzwoitymi hamulcami, rewelacyjnym zawieszeniem, bardzo zwrotnego i przyjaznego w jeździe codziennej, CBR 600 będzie niewątpliwie najlepszym wyborem.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
![](http://picsrv.fora.pl/Morpheus/images/ftr_right.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Morpheus/images/gray/hdr_left_post.gif) | | ![](http://picsrv.fora.pl/Morpheus/images/gray/hdr_right_blue.gif) |
Abtard
Dołączył: 16 Gru 2006 |
Posty: 10 |
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Morpheus/images/spacer.gif) |
Wysłany: Sob 8:46, 16 Gru 2006 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Morpheus/images/posttop_left.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Morpheus/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Morpheus/images/spacer.gif) |
help!
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
| ![](http://picsrv.fora.pl/Morpheus/images/spacer.gif) |